Alla inlägg den 26 december 2011

Av Ellenor - 26 december 2011 18:29

Julafton: Pappa och jag käkade lite frukost och öppnade sedan julklappar, våra små katter var såklart med. De var supernyfika på allt.. granen, alla paket, allt papper och alla snören som blev sen :p De fick också en julklapp, lyxig kattmat :) Vi öppnade förpackningen lite och då sprang de dit direkt och började nosa.


Sedan hämtade vi upp farmor och farfar och åkte vidare till min faster för att träffa resten av släkten. Vi kollade på Kalle Anka tillsammans och vi är flera som tycker att husvagns semestern är bäst :D Sedan blev det dags för mat, fanns som alltid en massa gott =)


Jag tror att vi hade stans mest stressade tomte, hahah. För det första kom han alldeles för tidigt, vi hade nätt och jämt käkat klart :p När vi väl fick syn på honom såg man bara glimtar av honom genom fönstret, för han halvsprang runt huset och vinkade hastigt :p Tomten delade ut några julklappar på ca 5 min och när han skyndade därifrån glömde han sin lykta, haha. Trots allt, så var han duktig och barnen blev så glada :) vi vuxna också för den delen! Sedan fortsatte vi själva med resten av klapparna.


Chokladasken skickades runt och när den kommer till Jonte säger han att "chilling nöten" är slut, både i det övre och undre lagret. Det som han menade var självklart att "trilling nöten" var slut. Hahahah det var roligt! Jag var med och spelade Chicago för typ andra gången i mitt liv, det gick okej iaf =)


Juldagen: Släkten träffades hos farmor och farfar för att äta julmat :) Det är så mysigt att umgås med dem!! :) Jag drog därifrån lite tidigare då jag skulle stå för kvällens förfest =)

Det var jag, Ida, kusin Thomas, Mathias och Daniel. Vi hade supertrevligt och eftersom det var glashalt ute så fick vi skjuts till krogen. Vi var där innan kl 21:30, snacka om tidigt! :p Men det är det man har att välja på, vara där för tidigt eller inte komma in :) Dansade väldigt mycket och jag och Mathias buggade en del, jag var så glad just då, för jag kände hur stegen satt och hur dansen flöt =) Musiken var rätt bra överlag på alla dansgolv, så det blev att skifta mycket mellan dem. Mina fötter fick ta lite stryk dock, var flesta st som trampade på dem med sina klackar, aaaajjjj!


Hade hur som helst en toppen dag och kväll!! :D

Ovido - Quiz & Flashcards