Alla inlägg under februari 2011

Av Ellenor - 26 februari 2011 14:05

Jag är glad! Fötterna ömmar som blåmärken och ryggen värker, men det spelar ingen roll, för jag är glad glad glad!! :)


Ikväll ska jag på Hela Huset Gungar och kan lova att jag kommer vara där i tid! :) Dock har jag ingen som helst aning om vad jag ska ha på mig, känner att det är dags att börja rota i gardeboben snart faktiskt! Funderar på min bruna klänning eller leggings och nåt linne.. båda var längesen. Helst vill jag ha klänning, sååå fint! Har blivit helt tokig i klänningar sen i somras :s Men jag hittar aldrig några bra..

Av Ellenor - 25 februari 2011 20:04

Den högsta vinsten idag är absolut att jag klarat av att göra mig förstådd på engelska! :D Med min engelska liksom, haha! Det känns toppen! :D :D


Men allt handlar faktiskt om att våga. För jag kan ju göra det, bara att orden försvinner i huvudet på mig. Sen efteråt, då kommer jag på vad som skulle ha sagts!


Bara jag hamnar i situationen jag-måste-prata-engelska-annars-funkar-det-inte så går det också! För jag har inte speciellt mycket till val :p

Av Ellenor - 24 februari 2011 15:24

Imorse var jag på det nya jobbet för första gången! Det var lite nervöst men jag var övertygad om att det skulle gå bra, och det gjorde det såklart! Kommer få jobba imorgon och på Lördag också, wohoo!! :)


Började 06:30, så jag slutade runt lunch och det känns sååå bra att jag redan gjort mina timmar för idag! Nu kan jag slappa hela dagen + vila min stackars rygg och mina stackars fötter. Massage skulle absolut inte sitta fel just nu.

Av Ellenor - 23 februari 2011 21:15

Idag är min energi tillbaka! Tränade precis som vanligt och det kändes toppenbra! :)


Förra veckan förlorade jag, tisdag och onsdag, min energi. Jag var helt orkeslös och på Onsdags träningen satt jag min t-shirt bak och fram :( Känslan är svår att beskriva, för jag är egenligen inte trött, inte på det sättet att jag vill lägga mig och sova. Det har inte att göra med att jag sover, äter eller dricker dåligt heller. Vet bara att detta händer helt utan förvarning 1-2 gånger / år och sitter i en-två dagar. Sen är allt som vanligt igen!

Av Ellenor - 20 februari 2011 20:15

Ikväll har jag varit på födelsedagsfika för faster och kusin =) Fanns en massa godsaker att mumsa på.


Jag och mina tjejkusiner hamnade tillslut i köket där vi hade diskussioner om lite allt möjligt, tyckte det var hur trevligt som helst! För det händer inte alls ofta att vi tre träffas och pratar :)

Av Ellenor - 18 februari 2011 21:30

Idag har jag haft en toppendag!! :D

Fått viktiga saker fixade och det känns såå bra, wiiiee :D


- Klarade av teorin Fas F på körskolan

- Ska få prov jobba nästa vecka, troligen leder det till nåt


=)

Av Ellenor - 14 februari 2011 23:45

I Fredags morse strax efter kl 05 drog jag upp persienerna för att kolla ut, men där fick jag, för det gick inte. Fönstren var täckta av snö och det tokblåste. En timme senare var vi redo för att åka, då fastnade bilen och det tog över 20 minuter att få loss den. Sedan var vi äntligen påväg!


När vi kom fram efter över 9 timmars bilresa åt vi en god middag tillsammans med Ricards bror och hans kompisar. Vi var 7 st ungdomar, ensamma i huset under helgen :) På kvällen tog vi en promenad för att kolla på snöskulpturer och en tävling där folk sitter på ispelare i 48 timmar ;D


Lördagen bestod mest av att fixa inför kvällens fest. Själva kvällen blev jättebra! Vi var runt 15 st och det spelades Alias, sjöngs och spelades en himla massa! Sedan drog vi på Hotellet och vi dansade, det var kul att så av oss många dansade :D Jag fick lite nostalgi musik och dansade med Ricard till Westlife ;D hihihi. Det blev en knasig efterfest, där 3 pers förde en underlig diskussion och resten satt i en soffa och bara glodde :p Somnade nog runt 04:30.


Söndagen var värsta slappis dagen. Jag tillbringade största delen i sängen med godis och en dator. Sååå skönt! Var ut en liten sväng på kvällen dock.


Idag, Måndag, har vi sett både soluppgång och solnedgång från bilen. Någonstans efter lunch, någonstans i Sverige, stannade vi efter vägen på en parkeringsplats, det var helt tyst trots att det var mitt på blanka dagen och mitt på stora vägen, väldigt häftigt! Ikväll har vi bakat brownie-muffins med rosa grädde, godis hjärtan och strössel på :) Mums!

Av Ellenor - 7 februari 2011 19:49

Jag fryser :( Just nu har jag fläkten stående inte ens en meter ifrån mig och den blåser varmluft för fullt + plus att jag har varma kläder. Ändå blir jag inte ordentligt varm. Det var faktiskt längesen som jag frös såhär mycket. Inte roligt för fem öre.


Jag tror jag ska bädda ner mig i sängen om ett tag. Hoppas på att somna lite och vakna alldeles genomvarm. Jag känner att jag behöver det just nu.


Kom ihåg: Du vet väl om att du alltid är värdefull för någon   

Ovido - Quiz & Flashcards