Alla inlägg under februari 2012

Av Ellenor - 28 februari 2012 20:43

Våren har åter smygit fram idag och visat sig, solen har lyst hela dagen och jag hade balkongdörren öppen flera timmar. Dessvärre har jag inte varit ut något. Dock har jag varit nyttig ändå, har fixat saker hemma och det är saker som verkligen måste fixas! Det är väldigt skönt att ha det gjort, ska fortsätta imorgon då det är några saker kvar på listan.

Ikväll körde jag och kusinen ett träningspass. Det gav mig massor av energi och det var helt underbart! Hela jag fylldes med glädje och styrka, jag kände det ända längst in i själen. Lovely!

Av Ellenor - 27 februari 2012 11:15

Fredag. Ricard kom till mig tidigt med tåget och det kändes så bra, för vi fick hela den dagen :) Vi gick på stan och Kupolen en sväng, jag handlade lite hygien produkter och Ricard hittade några affischer. Sedan åkte vi och handlade middag och efterrätt. Det var så mysigt att laga mat tillsammans =) blev kotletter, klyftpotatis/potatisgratäng och sallad! Efterrätten var kladdkaka och tobleronekaka.. fast tobleronen smakade ingenting, så tur att jag hade kladdkakan ;)


Lördag. Ett kort ärende på stan ledde till att Ricard klippte sig på drop in, men det behövdes faktiskt. Efter det åkte vi ut och fotade lite till en tävling jag ska vara med i :) Vi lekte på ängarna i blåsten också, tog fina foton och bara hade kul :D Festa på kvällen eller slappa? den stora frågan ;D men vi slappade och i efterhand känns det som rätt beslut! Vi käkade tacos och kollade sedan på en film som var dålig, stängde av med 15-20 min kvar, ångrar att vi inte kollade klart! :p Sen påbörjade vi att göra egen glass, det tog heela kvällen + lite till :p Vi fick en fyllekörning på natten också, woohoo!


Söndag. Vi gick på Dollarstore en sväng och sedan åkte vi till Gammelgården där jag fortsatte mitt fotande.Till lunch fick det bli kebabrulle, sedan säckade vi framför tv:en länge och väl och under denna tid smakade vi nu på glassen från igår, den var rinnig men god! Senare blev vi så trötta på att bara sitta inne, så vi åkte ut och fotade lite igen, denna gång till Romme Alpin, lite kul att gå runt i backarna helt själva.. :)

Vädret har varit jättefint hela helgen och man kan känna våren i luften! :D

Av Ellenor - 23 februari 2012 15:22

Den här veckan har jag ägnat stor tid till att kämpa mig igenom olika känslor som har varit väldigt påfrestande, som dragit ner mig rejält. Men jag har lyckats bra och även fast jag skakar som ett asplöv, så vågar jag tro på att det går åt rätt håll. Jag klättrar uppåt med millimeter framsteg och vet att jag kommer någonstans på detta, i längden.


Jag berömmer mig själv för varje millimeter steg. Jag är verkligen duktig! Det spelar ingen roll om jag faller ner ibland, för jag tar mig ändå framåt. Det är okej att falla, så länge jag alltid fortsätter att klättra uppåt.


Tankarna har gått på högvarv och jag gör allt för att tänka positivt! Har vridit och vänt på dem, har ifrågasatt dem och analyserat. Inte kul men nödvändigt! Tror mina drömmar är ett resultat av detta vissa nätter.


Trots allt snurrar livet på (nästan) som vanligt.
Ikväll blir det träning med kusinen och jag längtar massor till helgen! =)

Av Ellenor - 19 februari 2012 21:15

Åkte hem till faster och kusin i eftermiddags och käkade födelesdagsfika. Min faster gör en sååå god tårta och supergoda dumlekakor!    Det var trevligt att få umgås med lite släkt :)

Efter ett tag hamnade jag och kusinen i vardagsrummet där vi pratade om olika saker. Vi hade jättekul :D
Till veckan ska vi försöka få till ett par träningspass tillsammans =)

Av Ellenor - 18 februari 2012 22:15

En galen, sjukt rolig och efterlängtad partykväll ikväll :D

Jag halkade mig till krogen utan att ramla, hahah! Hade verkligen inte bra skor! :p
Blev att dansa jättemycket hela kvällen :D

Av Ellenor - 15 februari 2012 22:18

Idag köpte jag äntligen röran som jag spanat in ett tag, vitlöksmarinerade räkor med chili (gillar inte chili)..
Chansade lite och det var supergott!! :D Kände ingen chili smak alls, wooo :D

Av Ellenor - 10 februari 2012 23:45

Hade en oerhört spännande tågresa till Uppsala idag må jag säga!
Jag blev avslängd från tåget.


Eftersom jag inte kan åka baklänges bokade jag ej platsbiljett (chansen är ju 50/50 att jag får en bakåt och måste då hur som helst sätta mig på en annan plats). Jag satte mig på en plats framåt och frågade vänligt konduktören om hon kunde se om denna plats var ledig fram till Uppsala eller hur länge den nu skulle vara det. Men sådant svarade hon minsann inte på (hon var väldigt otrevlig dessutom). Jag protesterade och sa att jag har rätt till ett svar, att det handlar om att ge sina kunder bra service, hon fortsatte vara otrevlig, jag sa ifrån ännu en gång och tillslut säger hon att jag ska lämna tåget!!


Till hennes hjälp kommer en manlig konduktör som är helt på hennes linje (utan att ha minsta aning om vad som hänt). Jag säger att han måste ju lyssna på vad som hänt! Men nejdå, får bara en hotelse till svar och att det inte finns något att lyssna på. Kvinnliga konduktören står bakom mig och trycker mig nedåt i trappen på tåget, mot perrongen (jag stretar såklart emot). Tillslut går jag av självmant. Jag är väldigt upprörd och skriker ut det jag har att säga, hon är lika otrevlig ända tills dörrarna stängs. Tåget åker iväg.


Hamnar i Säter i över en timme och får vänta på nästa tåg där. Vid det här laget har jag ringt till pappa som alltid är lika underbar och hjälper mig så mycket han kan. Han ringer runt för att fixa ny biljett åt mig och får samtidigt medhåll om att konduktören gjort HELT FEL!


Dock hade jag också fel. De är inte skyldiga att svara på en sådan fråga som jag ställde. Men uppenbarligen hade jag ju inte en aning om detta, så varför inte kunna berätta det på ett trevligt sätt?


Jag har redan haft problem med just denna konduktör en gång tidigare, angående samma problem. Hon var precis lika otrevlig då, avbröt mig och förnekade det hon gjort. Trots det, så var jag trevlig mot henne! Den här gången fick jag nog..! Visst hade jag kunnat låta bli att fråga. Men jag ville inte göra det. Jag ville inte bli rädd för att fråga en sådan sak igen, så jag hade bestämt mig.. oavsett konduktör, skulle jag ställa min fråga. Det råkade vara hon.


Min fråga borde inte vara något problem. Jag har alltid frågat den när jag bara satt mig ner utan plats (eller bytt till framåt plats) och har VARJE GÅNG fått ett svar. Som sagt... handlar om bra service till sina kunder!

Jag är så, jag säger ifrån om jag verkligen tycker att något är fel. Och varför ska jag vara trevlig mot någon som upprepade gånger är otrevlig mot mig? Jag får nog! Ibland måste man hålla tillbaka på saker, jag är medveten om det och jag gör det också. Men så sker vissa saker nån enstaka gång.. och då bara, nej, jag tänker inte! Jag kommer ta den striden! Ärligt talat är jag glad över att jag är en sån person.


Anyway. När jag äntligen klev på nästa tåg så var den konduktören heeelt underbar! Jag berättade för henne precis hur det låg till och att det var påväg en ny biljett till min mobil, att pappa satt i telefonkö. Hon sa väldigt trevligt att hon kunde godkänna min gamla biljett (som dessutom som gått ut) + hon visade mig en plats som var ledig. Förutom mig, så visade hon även två andra passagerade vart det fanns lediga platser =) Det gav mig återigen hopp om bra konduktörer!

Av Ellenor - 7 februari 2012 19:45

Idag på jobbet såg jag och ungarna på hur det jagades kor!
Precis vid skolgården finns en kohage, kossorna är ute ibland.

Genom fönstret får jag syn på hur hela gruppen (typ 20 st) börjar närma sig min bil!! En av kossorna är speciellt aktiv och leder täten. Jag blir lite orolig och berättar för en lärare. Hon kikar också ut och säger "vi får köra ko-fösning igen då". Hon sätter fart ut efter alla kor med en kvast, vid det här laget står alla ungar i fönstret och ni kan ju bara föreställa er vilket gapskratt som bryter ut :D :p

Korna lommar iväg men är snart tillbaka på andra sidan och river "staketet", några traskar även in på skolgården! En ny ko-fösning sker med hjälp av läraren med kvasten + en mamma med bandyklubba :p Även bonden kommer dit i två omgångar och försöker få ordning på korna.

Har aldrig varit med om nåt liknande :p haha!

Ovido - Quiz & Flashcards