Alla inlägg under juli 2010

Av Ellenor - 30 juli 2010 22:36

Efter två månader är jag tillbaka i mina drömmars stad. Där pulsen alltid är hög och i staden som aldrig sover. Det är festival, Fredag och sista helgen i Juli.


"Det är skönt att va i smeten
Det är skönt att känna pulsen
Det är skönt att bo i Stockholm"

Av Ellenor - 27 juli 2010 17:59

Idag har jag umgåtts med Ida, vi har


- Lunchat på Blge Värdshus. God mat med fet smak, vilket behövs vissa dagar i månaden ;P
- Spelat minigolf
- Ätit glass och suttit på en bänk och bara varit. Njutit av vädret och pratat
- Shoppat på Kupolen med påbörjad jakt av handväskor


Har haft en riktigt trevlig dag! :-)


Om en stund ska jag ut och övningsköra.

Av Ellenor - 25 juli 2010 20:58

"När du accepterar din smärta utan rädsla,
kommer den att förlora sin makt över dig."

Av Ellenor - 22 juli 2010 14:12

Högt här uppe i Norr slår regnet som spön i backen, åskan mullrar och blixten gör himlen ljus. Här framför datorn sitter ändå jag, trots att allting borde vara avstängt och urdraget. Jag pratar med Belma på msn och jag måste erkänna att jag saknar henne lite, det var så himla längesen vi sågs nu.


Åskan skrämmer mig inte lika mycket som förut. Det är inte många årsen jag var rädd för åska. Jag har respekt för åska men den är inget att vara rädd för.
Kanske har jag lärt mig hur man beter sig även om man är rädd?

Av Ellenor - 20 juli 2010 12:56

Hjälp! Vad längesen jag bloggade nu, jag vågar nästan inte kolla tillbaka när jag skrev sist.. Men jag var modig och gjorde det ändå, 21 Juni. Föör längesen med andra ord.


Det känns som att halva sommaren har gått och det har gått alldeles för fort. Andra sidan är den andra halvan av sommaren fortfarande kvar och jag hoppas på att få fortsätta njuta av den lika mycket som jag hittils gjort. Det känns som att jag har tagit vara på denna sommar, tagit vara på dagarna. Har varit spontan och inte tänkt så mycket som innan, vilket är en befrielse. Det vill jag verkligen fortsätta med.


- Peace & Love
- Allsång på skansen

- Åselse Marknad
- Camping
- Dammsjön
- Fest i sommarnatten
- Dansa runt midsommarstången (ja, det är fortfarande sååå kul)
- Glass
- Grillning


Vädret har för det mesta varit på min sida och trots 30 grader flera dagar i sträck har jag inte klagat en enda gång. Det tänker jag inte göra. Jag älskar sommaren och nu är den här!

Ovido - Quiz & Flashcards