Alla inlägg under oktober 2011

Av Ellenor - 31 oktober 2011 11:17

Jag VET att mina tankar är så jävla fel! Jag VET att de är ologiska. Jag VET att det inte fungerar så i verkligheten. Ändå finns det inget som kan stoppa dem, jag kan inte längre göra något för att stoppa den här skiten och totalt brytas ned. Ja, det är ohanterbart just nu.


Jag slits mellan att VETA och att KÄNNA. Det är två olika saker. Är det något fel på min hjärna eller?? När jag uppenbarligen inte kan vara logisk! För annars skulle jag ju för fan kunna hantera detta helvete!


När dessa förbannade svackor kommer, så är det som att det kommer en stor våg av vatten och jag dras bara med, utan någonstans att hålla mig fast. Jag har nästan glömt hur det är att simma, så jag plaskar med armar och ben för att inte drunkna.


När ska detta ta slut... Orkar inte mer :'(

Av Ellenor - 29 oktober 2011 15:35

Ikväll blir det efterlängtat Husgung!! :D Jag ska dansa, skratta, vara social och ha så himla kul :D


Jag ska fokusera på mig själv och inte det som är jobbigt. Jag ska se till att jag har roligt!

Ska strax dra iväg :)

Tack ni som finns där  

Av Ellenor - 28 oktober 2011 15:03

Gah.. Nu väller de där känslorna över mig igen. Det var längesen jag kände det såhär starkt.. Jag vet inte vad jag ska göra eller vart jag ska vända mig, för verkligeheten finns där och jag slipper inte undan den. Jag kan ju inte sluta gå ut! Det gör så ont, så ont, trots att jag vet att det egentligen är helt ofarligt.


Det kan vara så väldigt svårt att ta sig för något, när allt man vill är att dra täcket över huvudet och gömma sig för världen. Dock kan det vara vad som helst.. vika tvätt, plocka i/ur diskmaskinen,  dammsuga ett rum, ta en kort promenad, byta sängkläder.. Det viktiga är inte vad man gör, utan att man gör något.


Sedan måste man alltid våga tro på att blir det bättre och våga tro på sig själv.  En väldigt viktig del i allt är att också våga se att man har ett problem. Våga prata om det och våga erkänna, både för sig själv och andra. Det funkar inte om man hela tiden lever i förnekelse, då kan man aldrig göra något åt problemet. Våga be om hjälp.


Med andra ord, man måste vara väldigt modig. Att vara modig kan vara både svårt och läskigt. Men någonstans vill man ha friheten till sitt eget liv, friheten att göra sina egna val utan att, egentligen obetydliga saker, ska få sätta stopp.


Trots att det ibland känns så hopplöst, så vet jag att det går att nå denna frihet!


Man får aldrig, aldrig, aldrig ge upp  

Av Ellenor - 26 oktober 2011 11:13

Igår kväll var det Outsiders på tv och det är ett av de få tv-program som jag faktiskt kollar på. Igår handlade det om dolda fobier. En med kräk fobi, en med BDD och en med dinosarie fobi.

Just dinosarie fobin har jag hört att folk reagerat mest över. Att hon är konstig, knäpp o.s.v Men egentligen, varför skulle hon vara det? Jag håller med om att det låter väldigt ovanligt, men det är fortfarande hennes rädsla. Precis som att andra är rädda för tex spindlar, höjder och hundar, som också kan påverka ens liv, mer eller mindre. Så som jag ser det så är inte hennes rädsla annorlunda, är man rädd så är man rädd, oavsett.

Personligen tycker jag det är dumt att bara hoppa på någon. Det är ju bara att kolla tillbaka på sig själv.. "såhär känns det när jag är rädd". Varför då inte ens försöka förstå någon annan? Självklart kan rädsla kännas olika, men det finns ändå en grund.. och börjar man diskutera med andra blir det ganska liknande känslor. Så är det iaf för mig.

Av Ellenor - 24 oktober 2011 21:32

Belma sa shoppingrunda.
Och shoppingrunda blev det!
Minst sagt ;D


Har inte sett Belma prova så mycket kläder och köpa så mycket saker, på flera år. Själv köpte jag en handkräm och ett nagellack. Vi gick på Kupolen i tre timmar, om de inte hade stängt så hade vi säkert kunna gått ett tag till :p Belma köpte en parfym som verkligen luktar jättegott! Jag funderar fram och tillbaka på om jag också ska köpa den eller inte.. Svårt!

Var en välbehövlig eftermiddag för oss båda! :)

Av Ellenor - 23 oktober 2011 23:07

Mot kvällen gick jag och Malin en promenad. Det var så skönt att få komma ut! Perfekt väder och allt :) Efteråt gick vi hem till henne och hängde lite bara, snackade och kollade på tv. Var så längesen vi sågs nu! Vi måste skärpa oss.


Sedan drog jag till gymmet. Jag kände mig starkare än vanligt :D Orkade t.o.m mer än vanligt, det kanske börjar ge reslutat nu? :p hihi. Förövrigt var jag den enda tjejen där! :S Av alla kvinnor i Blge var det bara jag som fick för mig att gymma just på Friskis och Svettis, just denna dag och denna tid. Den tanken är lite rolig tycker jag :p

Av Ellenor - 22 oktober 2011 12:56

Jag hade tänkt att gymma nu på morgonen, men eftersom jag är förkyld så skippar jag det. Kanske kan träna imorgon istället, hoppas :)

Har inga planer alls nu under dagen :( Så om nån vill hitta på nåt, hör av er! Jag borde nog gå ut och se hur det går till när man byter däck på bilen.. pappa håller på som bäst just nu. Har liksom aldrig brytt mig om det innan, kanske dags nu?


Ser ut att bli fint väder idag =) är inte speciellt kallt heller.

Igår kväll var jag fyllehcaffis för första gången btw, haha. Så till alla: bara att höra av er om ni behöver nån gång :D Jag kör gärna om jag kan!

Av Ellenor - 20 oktober 2011 19:25

Sara Varga - Spring för livet


Du säger att du har förändrats, att du aldrig menade att slå
Du säger att allt har förändrats, om jag ville, så skulle jag förstå
Man skadar inte den man älskar, vilket du faktiskt säger att du gör


Jag lever med mina minnen och sår som ingen kan se
Jag lever med mina minnen, försöka glömma är ingen idé
Man skadar inte om man älskar, vilket du faktiskt säger att du gör



[Refräng]
Spring för livet om det är dig kärt, att slå tillbaka, det är det inte värt
Du kan inte förändra, du kommer aldrig förstå
Det enda du kan göra är att gå. Det enda du kan göra är att gå


Du skadade hela mitt väsen, du sa att jag alltid gjorde fel
Du klagade på hela mitt väsen, tills jag inte längre var hel
Man skadar inte om man älskar, vilket du faktiskt säger att du gör


[Refräng x 1]



Och jag älskar livet, det får du inte ta ifrån mig
För om nu hat är motivet, så finns där inget hat hos mig


Spring för livet om det är dig kärt, att slå tillbaka, det är det aldrig värt
Du kan inte förändra, du kommer aldrig förstå
Det enda du kan göra är att gå. Det enda du kan göra är att gå
Det enda du kan göra är att gå

Ovido - Quiz & Flashcards