Alla inlägg under juni 2009

Av Ellenor - 29 juni 2009 20:47


Tro inte att det är roligt :( har alltid varit ett PMS monster tyvärr! Dock försöker jag göra något åt saken genom att prova mig fram med tabletter som sägs lindra.

Just nu går det ut över att glassbilen inte kom när den skulle!! Vill så hemskt gärna smaka den där nya Pucko glassen, men nejdå! Jävla glassbil!!!!! :@

Sen har grannkärringen parkerat sin bil på gräsmattan utanför mitt fönster! Herregud, parkeringsplatserna ligger precis bakom! Hon har alltså bakhjulen på parkeringsplatsen och resten av bilen på gräsmattan med fronten in i en buske. Parkera normalt för guds skull!

Jag känner mig som ett litet barn. Vill gråta och ha någons trygga armar runt mig.

Av Ellenor - 28 juni 2009 23:17

 
"jag vill ha dig här på riktigt i natt och suga liv i din halspulsåder"

"fan fan fan, det skulle varit du"

Det är meningar som berörde mig, som väckte diverse minnen.

Lagom seg idag efter flera dagars festande och man har säkert gått flera mil sammanlagt. Trots allt har jag haft det underbart denna festival vecka :D att vädret har varit på topp är ett stort plus!

Av Ellenor - 23 juni 2009 19:10



Älskade älskade sommar! Detta är helt klart den bästa tiden. Festival på det är bara så perfekt <3 Jag och Belma satt i gräset utanför Cozmoz nu i eftermiddags. Det var så längesen det bara var hon och jag, prata om allt och ingenting, kolla på folk och njuta av den ljuva sommaren.

Uppskattar min säng mer än någonsin just nu! Tänker på alla festivalmänniskor och kollar på min säng.. :$ blir en viss skillnad det.

Av Ellenor - 22 juni 2009 00:07



Jag fattar seriöst inte vart jag kan hämta ut mitt festivalarmband, men jag troor att det är borta vid Soltorg, får väl chansa på det! Känns som det kommer bli en vecka med ömma fötter, lite sömn, för mycket onyttigheter, långa sommarnätter, härliga konserter, ständigt social och mycket skratt!

Jag kan bara hoppas.

Av Ellenor - 19 juni 2009 00:19



Midsommarafton är min absoluta favorit högtid. Finns det något mer underbart? Något vackrare? Något roligare? Något mer härligt? som högtid.


Jag skulle verkligen vilja leva ut och göra allt som hör till. Jag vill plocka en massa vackra blommor och ha i stora vasar och hinkar. Jag vill binda en vacker krans och sätta i mitt hår. Jag vill handla och laga mat, sedan bjuda alla jag känner till långbord. Gå någonstans och se på majstångsresning, folket som dansar i folkdräkterna, lyssna på musiken och sedan avsluta med att vi dansar med i ringlekarna runt midsommarstången.


Bara vara glad, skratta och dansa med alla man tycker om!


Av Ellenor - 17 juni 2009 23:55



Jag borde sova. Jag borde städa mitt rum. Jag borde plugga mer körkorts teori. Jag borde skriva in på mig körskola. Jag borde släppa mer på kontrollen. Jag borde börja träna regelbundet igen.


Sova ska jag när detta inlägg är klart.
Städa rummet får jag ta när det kommer helt enkelt.
Körteorin är på G, går något sakta bara =/

Körskola kommer! V.27, säger vi.
Kontrollen?!

Träning.. det är sommar, man får vara lite extra lat då!

Av Ellenor - 16 juni 2009 23:18



Det är en gammal och liten stuga mitt ute i skogen. Vedspis, man får hämta vatten, ingen elektricitet överhuvetaget, mobilen fungerar knappt. Den ligger nära sjön och lite avsides från de andra stugorna, trots allt har vi en nära granne som är där året om i princip. Så helt ensam är man inte, men ändå långt bort från allt. Få andas ren luft, det är helt tyst och vi kan ro på sjön på natten över ett helt stilla vatten för att sedan ta ett nattbad. Vi kan grilla och dricka något gott, sitta och prata tills solen går upp. Låt oss strunta i klockor, datorer och TVapparater. Bara för en dag, kväll och natt.

Vill du fly med mig från allt det hektiska en stund?

Av Ellenor - 12 juni 2009 00:58



Ibland kanske man måste dö lite inombords, för att sedan växa
och kunna klara av det där som en gång varit så svårt.

Ovido - Quiz & Flashcards