Alla inlägg under april 2010

Av Ellenor - 28 april 2010 13:53

Jag känner av människor och situationer. Har upptäckt att jag har en förmåga att kunna göra det. Om något inte är som det ska, om något inte stämmer, om en person inte mår bra eller bara en känsla av att jag borde kolla upp något innan jag handlar. Det kan vara både större och mindre saker. Jag vågar säga att 9 gånger av 10 har jag rätt.


Det känns spännande att jag kan göra det! :)

Av Ellenor - 27 april 2010 23:45

En otroligt lugn dag idag, det har varit väldigt välbehövt.


På insidan har det inte varit riktigt lika lugnt. Jag har tänkt alldeles för mycket och för tillfället vill jag stänga av, kan inte världen också ta det lite lugnt? Så jag hinner med!



Varför har jag så svårt att ibland inse att det finns folk som är där för mig? Bevis på det finns denna helg. Jag ska börja lyssna på mina egna råd och tips som jag ger andra.. "våga se hjälpen som finns".

Av Ellenor - 24 april 2010 23:15

Bara vi och ingen annan. Förfesta hos mig, snacka om allt och ingenting, sedan dra på Flamingo. Precis som förr! I en något lugnare version denna gång ;) men det spelar ingen roll. Själva grejen var att bara vi två fick umgås och att då göra något som vi gjort så många gånger förr (flera årsen nu), var bara ett extra plus!


En toppen kväll! :)

Av Ellenor - 23 april 2010 23:45

Ikväll har jag suttit hemma hos Ida. Vi har ätit ballerina kladdkaka, pratat massvis och på tven i bakgrunden var det nån thriller. Det blev en superbra kväll :-)

Av Ellenor - 22 april 2010 23:11

Jaha, mina vänner. Hur duktiga har ni varit på Earth Day idag?

Själv har jag varit ganska duktig faktiskt :)


Har bl.a parat in på vatten, haft lampor på mycket mindre, ingen fläkt när jag lagade mat (öppet fönster funkar alldelses utmärkt!) och datorn har varit igång mindre än vanligt.


Tycker det borde vara fler "Earht day" dagar ;P Eller så kanske vi ska börja tänka på detta utan att dagarna behöver existera hela tiden? Det tycker jag.. Save the world!

Av Ellenor - 21 april 2010 20:55

Var tog pluggisen i mig vägen? Det har jag börjat fundera över den sista veckan. Jag hade inte klagat på om hon började hälsa på igen. Från 1a klass i lågstadiet fram till mitten av 2an i gymnasiet var jag jätteduktig. Alla läxor och alla uppgifter lämnades in i tid, varenda deadline hölls. Sedan hände något, jag vet inte vad. Jag började missa en inlämning här och en inlämning där. För den där läraren var ju ändå inte så noga, och den där uppgiften var ju varken stor eller avgörande för något.

Vilken nytta jag hade haft av pluggisen. Undrar om hon gömmer sig någonstans långt där inne eller om hon flyttat ut för gott? Jag vill ju såklart tro att hon bor kvar. Kan det gå att locka fram henne? Jag känner att det vore bra om det gick :)

...

Av Ellenor - 19 april 2010 19:15

"Det är iaf vårväder och jag har på mig mina gympadojor! :)"

Av Ellenor - 16 april 2010 21:19

Just ikväll saknar jag alla de där nätterna på dansgolvet. Alla de där nätterna som jag stod i mitten av mittens vimmel och dansade natten lång. Alla kvällar med jäkligt roliga förfester och alla trevliga människor man träffat. Alla roliga kvällar med Belma. Att sminka sig, göra sig fin i håret och sätta på sig snygga kläder, det är så kul att hålla på med det där innan man ska ut! Sen bara gå ut där och röra på höfterna.. dansa loss! Skratta riktigt mycket och känna hur roligt man har!


Ibland funderar jag på vart allting tog vägen. Varför allting bara försvann. Klart att det är 2-3 år sedan nu och visst är det lite skillnad på det, jag känner ju det.
Men ändå.. vart tog saker och ting vägen? och varför?

Ovido - Quiz & Flashcards