Alla inlägg under december 2009

Av Ellenor - 26 december 2009 23:47

Det känns verkligen som en Söndag idag. Troligen för att jag festade igår, på en Fredag. Om jag går ut nu för tiden blir det oftast på Lördagar. Jag hade iaf riktigt skoj, visst hade jag ont i fötterna efter krogen och idag har jag ont i benen, men det är det värt! ;) d.v.s att jag spenderade en stor del av kvällen på dansgolvet :D

Av Ellenor - 25 december 2009 13:33

Riktigt mysig julafton igår med släkten. Kalle Anka, julmat, choklad, sjunga julsånger tillsammans och en brat-tomte som delade ut julklapparna, haha ;)

Ikväll blir det utgång på Hela Huset Gungar! :D

Av Ellenor - 24 december 2009 00:17

Åh, som jag älskar denna dag! Jag har fått väldigt mycket julkänslor och trots att jag jobbade igår och har haft lite julstress på det så känner jag mig bara uppspelt och känner att det ska bli så underbart att få fira jul!


För ett tag sen diskuterade jag och en kompis om de som inte har någon att fira jul med, de som är ensamma. Det brukar finnas ställen som har öppet dit de kan gå och få julmat och att få känna julstämmning. Så sa min kompis att det bara är på förmiddagen. Jag började fundera över varför. Självklart förstår jag om människorna som håller i det, själva vill gå hem och fira på eftermiddagen. Men de som är ensamma då?


Jag skulle helt klart kunna "offra" mig att hjälpa till med något sådant, under hela eftermiddagen och kvällen. De ska få kolla på Kalle Anka, äta julmat och få julklappar utdelade av en jultomte. Det är något jag skulle vilja göra. Ja, jag skulle missa min egen julafton, men jag känner att jag har haft 22 st bra julafton'ar och vet att jag kommer få fler. Människorna här kanske aldrig har upplevt en bra julafton eller att det var väldigt längesen. Jag vill att alla ska få uppleva något bra med julen.


GOD JUL till er alla och kom ihåg att ta hand om varandra!

Av Ellenor - 22 december 2009 23:45

Kanske stämmer det där med PMS och dålig koordination? Jag kände mig lite som en sprattelgubbe på aerobicen idag. Men det var ändå roligt och grymt skönt att få träna!


Annars har jag julhandlat, ute i sista minuten, grattis! ;D Fast är iaf klar nu, ska slå in dem och fixa lite med andra julklappar imorgon efter jobbet.


SEDAN mina vänner.. är det jul! Jag ska njuta så himla mycket! :D

Av Ellenor - 20 december 2009 00:53

Tredje helgen som jag inte festar nu. Så jäkla skönt! Har haft andra roliga saker för mig, har känts riktigt bra. Winnerbäck konsert, Härnösand, myskväll med Ida.


Just nu sitter jag och lyssnar på Winnerbäck och pratar på msn. Jag njuter av att få vara inne i värmen. Ute är det så kallt, runt 15 minusgrader. Men det är grymt vackert. Rimfrost på träd och buskar, snön ligger så fint överallt. Om man ska tro väderprognosen så kommer det fortsätta att vara minusgrader fram till julafton, vilket innebär att snön fortfarande ligger kvar såhär vackert då!! :)

Av Ellenor - 18 december 2009 23:51

För att göra vissa saker och ta tag i vissa saker behöver jag en knuff i ryggen, lite puschning, ett handtag. Idag drog Jennie med mig till arbetsförmedlingen, precis vad jag behöver! Är så grymt trött på det jobb jag har, vill prova på lite annat och hoppas på att få en praktik när 3 månader har gått. Hoppas bara nu min motivation kan ligga kvar på den här nivån. Annars vet ni vad ni ska göra.. knuffas lite!

Hittils har motivationen till att plugga körkorts teori hållt i sig iaf. Wiiiee! :)

Av Ellenor - 16 december 2009 22:14

Okej, jag måste erkänna att det är riktigt fint med snön som fallit. Jag kanske gillar snö egentligen? Det som jag inte gillar är is, slask och kyla! Så länge snön ligger fint överallt, det är plogade vägar och så, är det helt okej med snö. Då kan jag acceptera det.


Jag har fått riktigt mycket julkänslor i år och gått runt med julmusik i min mp3 som spelats om och om igen den senaste veckan. Åh, jag längtar! Få klä granen, slå in julklappar, äta god julmat, få välja och vraka bland massa choklad, kolla på Kalle Anka och att umgås med släkten.


Jag gillar julen!! :)

Av Ellenor - 14 december 2009 21:53

Så underbart att komma iväg ett par dagar! Vilket är precis vad jag har gjort denna helg. Varit bortrest, 40 mil uppåt i Sverige. Jag har haft det väldigt bra! :)

Ovido - Quiz & Flashcards