Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Ellenor - 18 augusti 2011 16:58

Jobbar hela dagarna denna vecka, varje dag 8-16. Men jag trivs och har det bra. Trevliga arbetskamrater som man kan prata sig igenom dagarna med, hihi :)


Ska snart dra iväg på ett träningspass!
----------------------------
Svälten i Afrika. Folk dör för att de varken har mat eller vatten. De har ingenstans att bo. Det finns ingen trygghet. Deras nära och kära dör, barn blir föräldrarlösa. Tidningarna pumpar ut bilder och fakta med hur det ser ut där nere, hur människorna lever.


Jag tror inte riktigt att jag kan förstå att det faktiskt ÄR sant. Jag har svårt att ta in, fast jag ser och läser. Men ibland kommer verkligenheten i kapp och jag hajar till, detta är deras liv! Det är helt galet och jag blir så ledsen, för jag önskar att världen kunde vara rättvis och jag önskar att det varken fanns svält, otrygghet eller krig.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/varldendirekt/afrikashorn/article13485295.ab

denna fick mig att haja till denna gång..


Här sitter jag och mår dåligt över strunt saker! Här sitter jag och klagar på små saker! Jag blir så irriterad och arg på mig själv, jag har det så otroligt bra.
Dessa stunder vill jag bara omfamna alla jag känner, skratta och vara lycklig.

Ovido - Quiz & Flashcards