Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Ellenor - 9 augusti 2011 13:07

I Söndags kväll hände det en "olycka" på T-centralen, samma perrong som mitt tåg skulle ha stannat på. En "olycka" innebär oftast att någon har hoppat framför tåget. Konduktören ropade säkert 15 gånger i högtalarna:
"detta tåg stannar ej på T-centralen p.g.a olycka, nästa stopp blir Hötorget"
.

Mitt tåg åkte förbi perrongen, som var helt tömd på folk och jag såg människorna i det nedsläckta tåget på andra sidan. Det var brandmän och ambulanspersonal på perrongen, det var filtar och en bår såg det ut som.

Tankarna bara susade i mitt huvud. Det hade precis hänt! Jag hade lika gärna kunna stått på den perrongen i det ögonblicket. Människan som hoppat, vad var det för person, hur kände h*n sig, vad tänkte h*n på vägen dit, när h*n stod där, när tåget kom in.. Alla människor som stod runt omkring och inte anade något.. Vem larmade? Vad hände precis när olyckan skett? Hur snabbt var perrongen utrymd? Hur snabbt spärrades allt av? Hur snabbt var räddningspersonalen på plats?

Ett liv slocknade där och då, det var ett medvetet val av en vilsen själ..
Jag kan bara föreställa mig hur den människan kände sig..

Ovido - Quiz & Flashcards