Alla inlägg under oktober 2011

Av Ellenor - 3 oktober 2011 20:33

Tårarna bara sprutar när jag läser på Borlänge Katthem, på facebook.
(www.katthemmet.com)

HUR kan man överge en katt? HUR kan man ha en sommarkatt? HUR kan man skada en katt så mycket?! För mig är det ondska rakt igenom :( Man tänker ingenting, man använder inte hjärnan ett endaste dugg :(


Jag har också skickat efter information om att bli fadder på Stockholms katthem (www.katthemmet.se). Med detta fick jag en liten broschyr om katter som råkat illa ut men nu fått det bra. Tårarna sprutade lika mycket då.. Det finns så elaka människor! Jag förstår inte :'(


Jag har bestämt mig för att på något sätt hjälpa till. Både på Borlänge och Stockholms katthem. När jag var liten var min dröm att jobba på katthem. Den håller visst i sig =)
Jag tittar på mina egna underbara katter och jag gläds över de så mycket   Pappa och jag räddade dem från att bli skjutna. Jag var på rätt plats vid rätt tillfälle. Jag är så glad över att de bor hos oss och har det bra, att de har fått ett bra liv. De är mina små bebisar   

Av Ellenor - 1 oktober 2011 23:45

Första kvällen på månaden och den inleds med party!
Bara Ell & Bell.


Förfest hemma hos Belma. Vi bytte om, sminkade oss och fixade håret tillsammans :) Blev att spela kort, dricka, lyssna på musik, kika på fb och prata oavbrutet hela kvällen :D Det var så pass varmt att vi kunde sitta ute på balkongen en stund =) Ricard var så gullig och skjutade oss till krogen.


Vi hamnade på Flamingo, det var jättemycket folk och vi träffade på några man kände :) Jag började snacka engelska med en! Det gick faktiskt ganska bra, men när jag druckit tänker jag ju inte lika mycket på att det måste bli rätt :p Musiken var inte på topp denna kväll, både jag och Belma önskade bättre! Men vi dansade såklart en hel del ändå =)

Ovido - Quiz & Flashcards