Alla inlägg under maj 2009

Av Ellenor - 6 maj 2009 23:14



Den där morgonen som jag vaknade och solen lös in genom fönstret. Det kändes som om jag befann mig i en film, för det var lika vackert. Jag låg kvar en stund och drog mig. Kvällen innan hade jag somnat till vackert lugnande gitarrspel i rummet bredvid och regnet som smattrade på rutan utanför. Mina öronproppar spelade inte längre någon roll, de som egentligen skulle dämpa ljudet av bilar på gatan där nere samt festande ungdomar i sommarnatten.

Den där dagen kom och den där dagen gick. Jag visste inte när jag vaknade den morgonen att samma kväll skulle jag få höra en låt som skulle komma att betyda så mycket för mig. Som skulle få mig att minnas kvällen och natten.

Det var den där andra sommaren.

Av Ellenor - 1 maj 2009 21:17



Imorgon är en annan dag. Imorgon är en annan chans. Imorgon är helt nytt.

Du vet aldrig vad som händer, imorgon kan allt vara förändrat. Saker kan ske på bara ett ögonblick och plötsligt är allt annorlunda. Ibland tror man knappt att det är sant, och det kan vara på både gott och ont.

Imorgon är ett annat minne. Ta hand om det du har!

Ovido - Quiz & Flashcards