Alla inlägg under juni 2011

Av Ellenor - 12 juni 2011 14:28

Det fungerar och jag lyckas hålla ihop bitarna av mig själv. Jag vet inte hur det går till, kanske är det för att jag måste. Det skulle inte gå på något annat sätt just nu. Det är också bra, för det blir samtidigt en prövning. Lyckas jag fixa det den här gången, kanske det fungerar lite till!

Jag kan bara hoppas.

Av Ellenor - 10 juni 2011 23:45

Helt underbart väder idag!


Påväg till körskolan gick jag igenom stan där det var fullt av studentvagnar och massa folk. Det var roligt att se och höra alla som var så glada och lyssna på musiken.


Trodde jag skulle bli helt ensam om att plugga teori, men vi blev faktiskt tre st :p
Mitt resultat var över gränsen, men jag vill ändå ligga några poäng högre! Sedan tog även jag ledigt och åt glass med Mathias :)


Mot kvällen umgicks jag först med Malin och några kompisar till henne, vi spelade bl.a Geni, det gick ju hyfsat bra iaf :p  Efter en stund åkte jag ner på stan för att möta Veronika :) Drog runt där ett tag och träffade lite vänner till henne och jag stötte även på Josefin och Caroline.


Jag är jättenöjd med kvällen och jag hade väldigt trevligt! :)
Mycket skratt blev det :)

Av Ellenor - 9 juni 2011 23:45

Utanför dundrade åskan och regnet piskade i backen. Lugnt där inne, nere i källaren på körskolan satt jag och pluggade teori. Plötsligt började vattnet att forsa från fönstret/väggen (vad det nu kom ifrån, det förstod ingen) och det blev helt blött på golvet! Fick hjälp att ta undan datorerna och det fick torkas med en mopp. Fem minuter senare gick stömmen och de 60/70 frågor jag gjort gick förlorade. Synd. Bara att sätta sig och läsa i blocket istället.

Åhh jag är så kramsjuk :( Lider brist på kramar.. Att kramas länge och mycket.

Av Ellenor - 7 juni 2011 20:24

Plugga på körskolan, umgås med Belma och träna. Precis som vanligt alltså.

Känner mig efter i både huvudet och kroppen :p Beror ju på för lite sömn och att jag varit vaken allt för länge i sträck då jag rest. Så får försöka ta igen det i veckan :)

Klarade mig över gränsen på både fas C och A, men kunde verkligen ha gjort bättre på A, blev nästan lite förvånad när jag fick så låg poäng :(  Sedan träffade jag Belma iaf och det var välbehövligt! Känner hur mycket jag saknar henne när vi inte träffas på ett tag. Vi njöt i parken och sedan tränade vi på Friskis, det var skitkul, hihihi :D Kämpade hårt båda två :D

Nu kollar jag på fotboll och Sverige gjorde nyss 2-0, woohoo!

Av Ellenor - 6 juni 2011 20:35

Ingen rast, ingen vila. Ingen tid att blogga! Ville inte lägga pengar på internet heller. Hade mycket bättre saker för mig än att sitta vid datorn! Hade ju knappt tid att lägga in bilder, men det blev jag tvungen till :P Jag har, 528 bilder :) och då har jag inte fått de andras ännu.


New York sover aldrig! Med ett hotell mitt i smeten på Manhattan vet man det. Hade Madison Square Garden precis utanför fönstret, även affärer, restauranger, bussar och en stor gata. Hade gångväg till Empire State Buildning på 10-15 min.


Brooklyn Bridge var absolut häftigast! Så mäktigt på nåt sätt, har sett så många bilder av den och nu har jag verkligen gått där! Frihetsgudinnan var så himla värt, jag är verkligen glad att jag gjorde det. Grymt att åka båt ut till ön och gå runt där. Jag hade första parkett på båten tillbaka, stod längst fram i fören och det kändes lite som ett Titanic moment :) jag njöt varje sekund av att känna vinden i håret, kolla på vågorna och utsikten. Empire State Buildning var inte sådär läskigt högt som jag hade föreställt mig, det var jättefin utsikt.


Besökte även FN huset, centralstationen, Ground Zero, Central Park och Times Square. Shopping på May's en dag också. Åt gott varje dag! Har ätit på turkisk, italiensk, irländsk och såklart amerikansk resaurang ;) Det är (oftast) jättestora potioner och man blir mätt! ;D Frukost utbudet är helt vansinnigt, men gott :D :p


Att fika är nice price! Man vet att man får rejält för pengarna. Inte nån liten fjuttig bit som i Sverige. Vi borde verkligen ta efter USA i det där. Jag är seriös. Betalar man så vill man ha tillräckligt liksom =)

Ovido - Quiz & Flashcards