Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Ellenor - 16 juli 2009 19:01


- Hur mår du?

-  Bra! Själv då?

- Jo det är bra :)

Alla frågar den alltid, till alla, och hela tiden svarar alla "bra" eller något liknande. Det kan omöjligt alltid vara bra med alla hela tiden! Jag är så oerthört trött på denna uttjatade fråga! Därför har jag själv slutat att ställa den, om jag verkligen inte vill veta hur personen mår och är beredd på ett ärligt svar, som kan vara allt från jättebra till jättedåligt. Därmed är jag också beredd att lyssna på personen, dela dennes glädje eller sorg.

Brist på frågor? Ja det kan hända. Men då frågar jag heldre vad personen gör eller vad den har gjort idag eller nåt annat, men inte "hur mår du".

Sluta fråga mig om du inte är med på noterna, alt. inte känner mig tillräckligt bra!

Ovido - Quiz & Flashcards