Alla inlägg under november 2009

Av Ellenor - 3 november 2009 23:32

Ditt liv. Din vana. Din värld. Ja, egentligen är det väl så. Man blir så van med just sitt eget, allting går på rutin och man vet precis hur saker, situationer och peroner i sin omgivning, fungerar och reagerar på olika saker. Är man van med lyx, är man van med att behöva leta mat, är man van att alltid kunna umgås med ett syskon, har för vana att alltid gå till mamma med ett problem, alltid kunna alla mattetal, aldrig ha problem med att vara öppen om allt inom familjen.


Ibland känns de här "världarna" så långt ifrån varandra, fast de är ju så nära varandra.. Alla lever vi i samma värld, på samma jord. Ser samma sol, måne, stjärnor och himmel.


Det handlar så mycket om vanor, för på ett eller annat sätt går allas liv runt. Många säger "jag skulle aldrig klara mig utan..". Jodå, det gör man. Det skulle säkert bli jättetufft till en början, men man vänjer sig tillslut, med allt (det mesta).

Av Ellenor - 1 november 2009 23:50

Oktober månad har bara flugit förbi! Den har gått sjukt snabbt. Jag förstår nästan inte var all tid har tagit vägen och vad jag egentligen har gjort? Jobbat, festat, övningskört och försökt mig på teorin är väl det som jag roat mig med större delen av tiden.


De flesta dagar är kalla nu och löv i alla möjliga färger täcker marken. Det blir mörkt snabbt på eftermiddagen och det medför att man gärna inte vill vara ute speciellt länge, ännu mindre när den ordentliga kylan nu kommer också.

Hur gör man när man är en liten fryspinne som fryser i princip hela tiden? Är ute så lite möjligt, hoppas på många spontana varma kramar, har på sig massa kläder (både inomhus och utomhus), har filtar i beredskap, dricker te och sover i mjukisbyxor! Försöker få så mycket värme som möjligt helt enkelt.


Hej Novemeber! Får se vad du har att bjuda då =)

Ovido - Quiz & Flashcards