Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Ellenor - 23 augusti 2010 23:12

Klänning, höga klackar, leggings, snygg top, kjol, linne, nätta skor.. ja det är oftast något av det jag väljer att ha på mig när jag går ut på krogen och dansar loss. Vinter, vår, sommar eller höst spelar ingen roll - klumpiga skor hör inte hemma på krogen, självfallet inte heller mjukisbyxor. (För min del iaf).


Nej, de hör hemma i garderoben, i väskan som man lämnat in. Så länge jag kan minnas har jag alltid haft med mig bekväma skor och mjukisbyxor (oftast) som jag kan byta om till efter krogen. Det må se lite tokigt ut, men jag har aldrig skäms för det. Det blir varmt och bekvämt och man ska ändå bara hem, alternativt svänga in på nåt matställe, men vem bryr sig där? Inte jag iaf. Jag kan gå hem/runt en sväng utan att frysa varken ben eller fötter av mig. Jag tycker det är smart.


Någon gång i mellanstadiet var det en till klassen som pratade om självförsvar mm. Det jag minns från det är "ha ett par bekväma skor med dig". Det fastnade och glad är jag för det!


Mina mjukisar och mina bekväma skor får allt fortsätta att hänga med ut! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards