Alla inlägg den 16 april 2010

Av Ellenor - 16 april 2010 21:19

Just ikväll saknar jag alla de där nätterna på dansgolvet. Alla de där nätterna som jag stod i mitten av mittens vimmel och dansade natten lång. Alla kvällar med jäkligt roliga förfester och alla trevliga människor man träffat. Alla roliga kvällar med Belma. Att sminka sig, göra sig fin i håret och sätta på sig snygga kläder, det är så kul att hålla på med det där innan man ska ut! Sen bara gå ut där och röra på höfterna.. dansa loss! Skratta riktigt mycket och känna hur roligt man har!


Ibland funderar jag på vart allting tog vägen. Varför allting bara försvann. Klart att det är 2-3 år sedan nu och visst är det lite skillnad på det, jag känner ju det.
Men ändå.. vart tog saker och ting vägen? och varför?

Av Ellenor - 16 april 2010 15:19

Hur stor är chansen? Att man fyller år på samma dag som sin pojkvän? Det gör jag! Och ja, jag lovar att det inte är någon Skilda-Världar story ;) Vi fyllde båda ojämnt men blev såklart väldigt speciellt ändå! Vi bakade tårta, blåste ballonger och lekte med som små barn, öppnade paket och blev sedan vuxna igen som åt på restaurang och drack vin.

Jag har blivit lite bortskämd nu i Mars/April genom att ha fått vara med Ricard i över två veckor, däribland tre helger. Just nu oroar jag mig för Vulkanen på Island och askmolnen. Jag hade liksom tänkt att flyga till Luleå under nästa vecka, jä*la skit om det inte går! :'(

Sjuk har jag varit/är jag också. Hann inte ens hem från Vilhelmina, vilket alltså betyder att jag åkte hem medans jag var sjuk, febrig. Sista biten på den resan var icke skoj! Ringer vårdcentralen efter några dagar när man fortfarande ligger på 40 grader. Men nej, då är det nån riktigt otrevlig kärring som säger att "såna patienter, med virus tar vi inte emot, varken jag eller mina kollegor har nåt vaccin, vi kan själva bli smittade!". Även om jag nånstans kan förstå lite, så skrattar jag och tänker: vad gör de på ett sjukhus?!

Hjälp vad längesen jag bloggade nu! Vill inte ens tänka på det. Kan väl egentligen bara skylla på att jag haft bättre saker för mig än att sitta framför datorn och uggla :) Det är jäkligt skönt dessutom, att inte sitta här typ jämt.

Föresten, våren har kommit nu!! :D

Ovido - Quiz & Flashcards