Alla inlägg under juni 2009

Av Ellenor - 11 juni 2009 01:30



Det är natt och det är kallt, iaf är jag kall. Undrar vad tempen är utomhus? Det är sommarnatt, det är Juni, allting blommar. Just den här tiden är det bara mörkt 1-1½ timme på nätterna, det är helt fantastiskt. Helt klart den bästa tiden på året. Sommaren.

Det är natt och allting är helt tyst. Jag skulle nästan kunna lyssna på tystnaden, enbart höra ljuden från gatan utanför. Nu hörs även låg musik och knappandet på tangeterna.

Det är natt och den bästa tiden på dygnet? Iaf ibland. Just nu är det så. På ett sätt stannar ju allting upp, men ändå inte. Natten är bra ibland.

Av Ellenor - 9 juni 2009 00:32



Du har det. Jag har det. Alla har det. Flera eller färre. Större eller mindre. Hemligheter.
Du vet precis vad jag pratar om, eller hur? Antar att du sitter och tänker på just din hemlighet i det här ögonblicket, jag tänker iaf på min. Det kan vara precis vad som helst, man kan aldrig se på en person vad som finns där under. Det kan vara något man aldrig någonsin kunnat tänka sig om just den personen.

Själv har jag i princip slutat att förvånats. Eller kan man säga att jag har lagt ribban väldigt lågt? just för att jag vet att allt inte alltid är som det verkar.

Av Ellenor - 6 juni 2009 18:06


Ibland vill jag tro på det, ibland inte. Finns det liv efter döden? Går folk igen? Så länge jag kan minnas har detta ämne alltid intresserat mig. Jag har själv upplevt saker som jag inte kan förklara, en nära kompis till mig i gymnasiet var väldigt intresserad av övernaturliga saker och hade upplevt en hel del. Släktingar till mig har varit med om underliga saker. 

Något jag är säker på att jag tror på, är skyddsänglar/någon som ser efter en lite extra. Ibland känner man bara att ett mirakel sker och man står handfallen. Då tror jag att det är din alldeles egna person/skyddsängel som hjälper dig. Att klara av saker, att ta sig igenom en jobbig tid, ja vad som helst.. det finns någon där.

Av Ellenor - 4 juni 2009 17:11



Är det meningen att varken barn eller personal ska bli mätt? Maten räcker ju inte till. Tex, det görs mat för 15 st barn i 4-5 års åldern, sedan ska tre vuxna äta av det också. Alla ska bli mätta. Hur går det ihop? Det funkar ju liksom inte! Barnen frågar efter mer mat men det finns inget och de är inte mätta. Personalen är också mer hungrig, men det finns inget. Barnen växer och håller igång hela dagarna, energi behövs. Personalen ska ta hand om alla barn och dessutom behöver vi också energi för att vara klar i huvudet.

Men nej, pengar ska ju sparas! Då drar de in på något så viktigt.

Av Ellenor - 3 juni 2009 20:24



Nu är det sådär igen. Minnen, minnen, minnen. Det bästa sättet att bevara dem är att göra videos med musik. Det finns bilder så det räcker och blir över. Varje bild som jag har är ett minne. Ett bra eller dåligt. De flesta bra.

Kom just att tänka på att jag har haft en period i mitt liv då jag har haft riktigt kul utan alkohol. Alltså, sen jag blev äldre. Det känns jävligt bra faktiskt, att få ha haft det. Tycker faktiskt att en del av barndomen/tonåren försvinner om man börjar dricka allt för tidigt. Så ah.. jag är rätt nöjd :-)

Ovido - Quiz & Flashcards